|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Головна Про нас Новини Каталог продукції Прайс-лист Контакти | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Добавки, які покращують
/
Тимчасовий технологічний регламент на використання вітчизняної добавки, що забезпечує підвищений комплекс фізико механічних властивостей асфальтобетону
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник Голови Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодору) _______________Є.Д.Прусенко _____________________ 2006р.
ТИМЧАСОВИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
Термін дії регламенту до " 30 "грудня 200 р. З м і с т
1 Загальна характеристика виробництва та його техніко-економічний рівень Тимчасовий технологічний регламент розроблено для влаштування верхніх шарів дорожніх покриттів з використанням вітчизняної добавки "Фібра-Крок"-Б за ТУ У 24.7-31911658-003 в якості стабілізуючої, що забезпечує підвищений комплекс фізико-механічних властивостей щебенево-мастикового асфальту.
Щебенево-мастикові асфальтобетонні суміші одержують шляхом змішування в гарячому стані при температурі (150-175) 0С в змішувачах примусової дії оптимально підібраних компонентів, що складаються з щебеневих матеріалів переривчастого зернового складу, піщаних фракцій - 0-5 мм, бітуму чи бітумополімерного в'яжучого, мінерального порошку та стабілізуючих мікроволокон. Максимальний розмір щебеневих фракцій залежить від товщини шару дорожнього покриття і повинен становити 20 мм. Остаточна рецептура щебенево-мастикового асфальтобетону уточнюється за даними лабораторного підбору.
Виробництво щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей буде проводитись на промислових базах, які обладнані асфальто-бетонними заводами примусової дії, відділеннями подрібнення та складування мінеральних матеріалів, закритою ємкістю для мінерального порошку, критим сховищем органічних в'яжучих матеріалів, відповідними дозаторами, сушильними та пиловловлюючими агрегатами. Внутрішньозаводське транспортування матеріалів повинно забезпечувати найменшу відстань переміщень а також виключати зустрічні переміщення. Виробнича лабораторія повинна бути укомплектована всім необхідним обладнанням для технічного контролю складових компонентів та готової щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші. 2 Характеристика продукції, що випускається Зерновий склад мінеральної частини щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей повинен відповідати вимогам граничних кривих, приведених в таблиці 1. Таблиця 1
Застосування у верхніх шарах дорожніх одягів щебенево-мастикового асфальтобетону забезпечує підвищення працездатності дорожніх покриттів, збільшення строків їх служби, збереження шорсткості та зменшення витрат на утримання. Показник ступеня розшарування щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати 0,20 % за масою. За фізико-механічними показниками щебенево-мастиковий асфальтобетон повинен відповідати вимогам таблиці 2. Таблиця 2
1) Надання чинності з 01.2007. 3 Характеристика вихідної сировини Таблиця 3 Характеристика вихідних матеріалів і напівпродуктів
Щебінь із гірських порід дрібнозернистої структури, що здатний при зносі залишатися шорстким за рахунок вмісту в ньому різних за міцністю мінералів, має перевагу в застосуванні. Вміст зерен пластинчастої та голчастої форми в щебені, що застосовується, не повинен перевищувати 15 % за масою. Допускається застосовувати замість частини мінерального порошку в кількості 50 % зерен із висівок дрібніше 0,14 мм. Випробування мінерального порошку здійснюється у відповідності до ГОСТ 12781-71. 4 Описання технологічного процесу Технологічний процес виготовлення щебенево-мастикової суміші здійснюють за загальними параметрами технологічного процесу приготування звичайної асфальтобетонної суміші на змішувачах примусової дії з деякими відмінностями, а саме: стабілізуючі домішки вводять у суміш одночасно з введенням кам'яного матеріалу; час змішування збільшують на 10-15 сек. час зберігання готової суміші в накопичувачі скорочують до 2 годин; кількість суміші в накопичувачі не повинна перевищувати двох об'ємів транспортних засобів. При виготовленні щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей треба здійснювати чіткий контроль за температурним режимом. Температура щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей на виході зі змішувача повинна відповідати вимогам таблиці 4. Таблиця 4
Гранули стабілізуючих волокон повинні вводитись безпосередньо у змішувач дозатором за схемою, зображеною на Рис. 1. Рисунок 1 - Схема подання стабілізуючих волокон 1 - змішувач; 2 - дозатор мінерального порошку; 3 - дозатор стабілізуючих волокон; 4 - заслінка дозатор "3" може встановлюватись безпосередньо в змішувач. Якість суміші визначається за стандартними показниками за ДСТУ Б В.2.7-89 при обов'язковому комбінованому (вібро + статичне) ущільненні зразків. Необхідно передбачити ретельну очистку кузовів автомобілів перед навантаженням щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші та, при необхідності, обробку їх відпрацьованими оливами або емульсіями нафтопродуктів. Надлишкова кількість речовини для обробки повинна бути видалена з кузова автомобіля перед завантаженням щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші. При транспортуванні щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей кузова автомобілей повинні обов'язково вкриватися тентами. Температура початку ущільнення щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей повинна знаходитись в межах 150 0С - 170 0С. Влаштування дорожнього покриття із щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші виконується асфальтоукладачами та гладковальцьовими котками, без застосування вібрації та котків на пневмоходу, вагою 6 ÷ 8 т та 12 ÷ 14 т. Виробничий показник якості ущільнення є відсутність (візуальна) сліду проходу котка. 4 Матеріальний баланс Виходячи з вимог переривчастого гранулометричного складу щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, їх склад по відібраним фракціям за товщиною шару та номенклатурою кам'яних матеріалів має бути: - для шарів товщиною від 15 мм до 20 мм з відповідною витратою ЩМАС з максимальною крупністю 5 мм - (25 - 60) кг/м2: (2-5) мм - (60 - 70) %, (0-2) мм - (10 - 30) %, (0-0,071) мм - (10 - 20) %, бітум або бітум, модифікований полімерами та (чи) з поверхнево-активними речовинами - (7,0 - 8,0) %, стабілізуючі добавки - (0,2 - 0,5) %; - для шарів товщиною від 30 мм до 40 мм з відповідною витратою ЩМАС з максимальною крупністю 10 мм - (50-100) кг/м2 та : (5 - 10) мм - (60 - 70) %, (0 - 5) мм - (10 - 30) %, (0 - 0,071) мм - (10 - 20) %, бітум або бітум, модифікований полімерами та (чи) з поверхнево-активними речовинами - (6,5 - 7,5) %, стабілізуючі добавки - (0,2 - 0,5) %; - для шарів товщиною від 40 мм до 50 мм з відповідною витратою ЩМАС з максимальною крупністю 15 мм - (75-125) кг/м2 : (10 - 15) мм - (40 - 60) %, (5 -10) мм - (15 - 25) %, (0 - 5) мм - (5 - 20) %, (0 - 0,071) мм - (10 - 20) %, бітум або бітум, модифікований полімерами та (чи) з поверхнево-активними речовинами - (6,0... 7,0) %, стабілізуючі добавки - (0,2... 0,5) %; - для шарів товщиною від 50 мм до 60 мм з відповідною витратою ЩМАС з максимальною крупністю 20 мм - (100-150) кг/м2 : (15 - 20) мм - (30 - 50) %, (10 - 15) мм - (20 - 30) %, (5 - 10) мм - (0 - 15) %, (0 - 5) мм - (51 - 15) %, (0 - 0,071) мм - (10 - 15) %, бітум або бітум, модифікований полімерами та (чи) з поверхнево-активними речовинами - (5,5... 6,5) %, стабілізуючі добавки - (0,2... 0,5) %; Примітка. вміст бітуму і стабілізуючої дрібноволокнистої добавки наведено у відсотках за масою понад 100 % мінеральної частини. Остаточний підбір складу ЩМАС уточнюють для кожного конкретного виробництва при наявності усіх складових перед початком робіт на асфальтобетонному заводі.
5 Щорічні норми витрат основних видів сировини, матеріалів та енергоресурсів Витрати основних видів сировини та матеріалів залежать від потреб ЩМА зі стабілізуючою домішкою у відповідній кількості і даними підбору вищеназваних складів. Енергопостачання здійснюється за нормами приготування звичайного асфальтобетону збільшеними на дослідному виробництві на 12-15 % за рахунок збільшення часу змішування. 6 Щорічні норми утворення відходів виробництва Відходи виробництва щебенево-мастикового асфальтобетону не відрізняються від діючих норм на виробництво звичайного асфальтобетону відповідного складу. 7 Норми технологічного режиму Таблиця 7
8 Контроль виробництва та керування технологічним процесом Таблиця 8
Контроль якості щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей здійснюється шляхом формовки та подальшого випробування циліндричних зразків із цих сумішей розміром 71,4 мм х 71,4 мм. Результати випробування повинні відповідати вимогам таблиці 2. Контроль якості влаштування покриття із щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей проводиться за результатами випробування сумішей, відібраних із асфальтоукладача та вирубок покриття. Ступінь ущільнення визначають за показником залишкової пористості чи водонасичення непереформованих зразків, які відбирають не раніше ніж через добу після влаштування покриття. Визначають також водонасичення та набухання непереформованих вирубок. Рівність покриття перевіряють згідно ДБН В.2.3-4. Товщина та ширина покриття перевіряється в процесі ущільнення та по його закінченню шляхом пробних відборів - не більше трьох на один кілометр. Значення показника стікання має бути не більше 0,2 %. 9 Охорона навколишнього природного середовища Всі викиди в навколишнє середовище: повітря, стічну воду, тверді та рідкі відходи при виконанні даних робіт на АБЗ та дорозі повинні не перевищувати встановлених норм при виготовленні та укладанні звичайних асфальтобетонних сумішей. 10 Основні вимоги безпеки і охорони праці Дослідні роботи по виготовленню щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей повинні виконуватись за ДСТУ 1997-90 клас 93.080.13.100 - роботи по приготуванню асфальтобетонних сумішей. Вимоги безпеки; за ДСТУ 4044-2001 - Бітуми нафтові дорожні в'язкі. Технічні умови; за ДНАОП 5.1.14-1.01-96 - Правила охорони праці при будівництві, ремонті та утриманні автомобільних доріг і на інших об'єктах дорожнього господарства.11 Перелік обов'язкових інструкцій
12 Основне технологічне обладнання Щебенево-мастиковий асфальтобетон виготовляється на змішувачі примусової дії. Будівництво шарів здійснюється на автомобільних дорогах Укравтодору. Перевозять суміш на автомобілях - самоскидах з обов'язковим накриттям суміші в кузові брезентом. Розподілення щебенево-мастикової суміші на ділянці проводиться асфальтоукладачами. Ущільнення здійснюється комплектом гладковальцьових котків з відповідною масою 6 ... 8 т і 10... 13 т без застосування вібрації та котків на пневмоході безпосередньо за асфальтоукладачем. Закінчення ущільнення визначається за відсутністю залишкової деформації після проходу котка. Додаток А Перелік документів, на які є посилання в тексті технологічного регламенту ДСТУ Б В.2.7-32-95 Будівельні матеріали. Пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови ДСТУ Б В.2.7-71-98 Будівельні матеріали. Щебінь і гравій із щільних гірських порід і відходів промислового виробництва для будівельних робіт. Методи фізико-механічних випробувань ДСТУ Б В.2.7-75-98 Будівельні матеріали. Щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Технічні умови ДСТУ Б В.2.7-81-98 Будівельні матеріали. Бітуми нафтові дорожні в'язкі. Метод визначення показника зчеплення з поверхнею скла та кам'яних матеріалів ДСТУ Б В.2.7-121-2003 Будівельні матеріали. Порошок мінеральний для асфальтобетонних сумішей. Технічні умови ГОСТ 4333-87 Нефтепродукты. Методы определения температур вспышки и воспламенения в открытом тигле ГОСТ 8735-88 Песок для строительных работ. Методы испытаний ГОСТ 11501-78 Битумы нефтяные. Метод определения глубины проникания иглы ГОСТ 11505-75 Битумы нефтяные. Метод определения растяжимости ГОСТ 11506-73 Битумы нефтяные. Метод определения температуры размягчения по кольцу и шару ГОСТ 11507-78 Битумы нефтяные. Метод определения хрупкости по Фраасу ГОСТ 12784-78 Порошок минеральный для асфальтобетонних смесей. Методы испытаний ГОСТ 18180-72 Битумы нефтяные. Метод определения изменения массы после прогрева ДНАОП 5.1.14-1.01-96 Правила охорони праці при будівництві, ремонті та утриманні автомобільних доріг і на інших об'єктах дорожнього господарства ВИКОНАВЦІ: Завідувач відділу асфальтобетонів Держдорнді В.М. Даценко Заступник директора НВП «Крок», Н.М. Тарасенко Науковий співробітник І.А.Метчинська
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prospect IT -
Розробка сайтів Дніпро
|
|