|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Головна Про нас Новини Каталог продукції Прайс-лист Контакти | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Нормативні документи
/
Застосування інгібітору корозії в хлоридних протиожеледних матеріалах
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ (УКРАВТОДОР) Науково-виробниче підприємство «КРОК» (НВП «Крок»)
ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ (тимчасовий) ЗАСТОСУВАННЯ ІНГІБІТОРУ КОРОЗІЇ В ХЛОРИДНИХ ПРОТИОЖЕЛЕДНИХ МАТЕРІАЛАХ ТТР 218-00018112/31911658-408:2011
Термін дії регламенту до «____» __________20 р. ЗМІСТ С.
1 ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИРОБНИЦТВА І ЙОГО ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНИЙ РІВЕНЬ
1.1 Цей Тимчасовий технологічний регламент (ТТР) описує процес змішування протиожеледних матеріалів (ПОМ) різних типів (технічна сіль, піщано-сольова суміш, водні розчини хлоридів) з інгібітором корозії. 1.2 ТТР призначений для інженерно-технічного персоналу, що забезпечує необхідний експлуатаційний стан автодорожніх мостів та доріг загального користування у зимовий період. 1.3 Експлуатаційний стан автомобільних доріг в зимовий період року забезпечується шляхом вирішення комплексу організаційно-технічних задач і в першу чергу за рахунок чіткої взаємодії всіх структурних підрозділів, при створенні безпечних умов руху транспортних засобів. 1.4 Техніко-економічний аналіз рівня експлуатаційного стану доріг свідчить, що зимова слизькість - це головна проблема безпеки руху в зимовий період. Вона призводить до зниження швидкості руху автомобілів у (2 - 2,5) рази, збільшенню собівартості перевезень на (20 - 30) %. В різних країнах зимова слизькість є причиною до 40 % дорожньо-транспортних пригод (ДТП). При утворенні льодяної плівки на дорожньому покритті вірогідність виникнення ДТП підвищується майже у 10 разів порівняно з сухим станом покриття. 1.5 Для боротьби із зимовою слизькістю на мережі доріг загального користування використовують протиожеледні матеріали (ПОМ) на основі хлоридів (хлориди натрію, кальцію, магнію) і, найчастіше, технічний хлористий натрій (кам'яна сіль). Систематичне використання хлоридомістких протиожеледних матеріалів викликає лущення, викришування поверхні асфальтобетонних та цементобетонних покриттів, корозію металевих і залізобетонних елементів мостів, бордюрів, засоленість ґрунтів прилеглої території тощо. Хлориди також викликають корозію і руйнування конструкції в цілому. 1.6 Досвід експлуатації автомобільних доріг свідчить, що використання хлоридомістких ПОМ значно скорочує термін служби мостів і дорожніх покриттів. 1.7 Згідно з П Г.1-218-118 на залізобетонних і металевих мостах слід використовувати ПОМ промислового виробництва, що не містять хлоридів. Забороняється застосування ПОМ на основі хлористих солей на цементобетонних покриттях протягом трьох років з моменту укладання цементобетонної суміші. Для боротьби із зимовою слизькістю в цей період рекомендується використовувати ПОМ, що не містять хлориди, наприклад, згідно з ТТР 218-13441912-404, або застосовувати фрикційні матеріали без солей. 1.8 Для зниження негативного впливу протиожеледних матеріалів на дорожню інфраструктуру здійснюють заходи згідно з Р В.2.3-218-21476215 -721 - покращують властивості хлоридомістких протиожеледних матеріалів добавками інгібіторів корозії згідно з ПГ.1-218-118, які суттєво зменшують корозію матеріалів в дорожніх покриттях; - проводять обробку поверхні покриттів гідрофобізаторами згідно ТУ У В.2.7-24.1-31911658.001 до початку застосування протиожеледних матеріалів з метою надання їм водовідштовхуючих властивостей; - використовують корозійно- та екологічно- безпечні протиожеледні матеріали порівняно з (хлоридовміщуючими) хлоридомісткими. 1.9 Заходи з зимового утримання автомобільних доріг повинні виконуватись згідно з П Г.1-218-118 у найкоротші строки. Цей ТТР доповнює «Єдині правила зимового утримання автомобільних доріг» П Г.1-218-118 і поширюється на технологію застосування протиожеледних хлоридомістких матеріалів, згідно з СОУ 45.2-00018112-037. Особливу увагу необхідно приділяти зимовому утриманню автомобільних доріг, які з'єднують адміністративні центри, міста та великі селища. 1.10 Заходи по боротьбі з зимовою слизькістю із застосуванням інгібованих ПОМ повинні забезпечувати такий стан дороги, при якому максимально задовольняються вимоги безперервного, зручного та безпечного руху автомобілів з розрахунковою швидкістю, а також знижувати до мінімуму обсяг снігових відкладень на проїжджій частині.
2 ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
2.1 Технологічний процес застосування інгібітору корозії в ПОМ полягає у змішуванні інгібітору з конкретним видом ПОМ: твердим сипким (кристалічний, гранульований або лускоподібний), рідким (розчин або розсол хімічних реагентів), фрикційним, що містить технічну сіль, згідно з ПГ.1-218-118. 2.2 Дозування та змішування інгібітору корозії з ПОМ різних типів може бути здійснено із застосуванням стандартного обладнання. 2.3 Приготовлені суміші ПОМ з інгібітором корозії розподіляються по проїзній частині автомобільних доріг за допомогою машин та пристроїв рекомендованих ПГ.1-218-118.
3 ХАРАКТЕРИСТИКА ВИХІДНОЇ СИРОВИНИ, МАТЕРІАЛІВ ТА НАПІВПРОДУКТІВ
3.1 Вихідною сировиною і напівпродуктами для виготовлення інгібованих ПОМ є: сіль технічна (натрію хлорид технічний), кальцій хлористий, природні хлоридні розчини, пісок, шлак, піщано-гравійна суміш, інгібітор корозії згідно з СОУ 45.2-00018112-037. 3.2 Фрикційні матеріали: пісок, дрібний щебінь, піщано-гравійна суміш, шлак - повинні відповідати вимогам відповідно до таблиці 4.4 ПГ.1-218-118. 3.3 Інгібітор корозії за ТУ У 24.1-00018112/020711688-278 є комплексною кристалічною сполукою, що розчиняється у воді. 3.4 Інгібітор корозії за ТУ У 24.1-00018112/020711688-278 не підвищує рН водних розчинів, порівняно із солями фосфорної кислоти, і є менш токсичним, ніж нітрити. Він містить суміш компонентів, що попереджають корозію як бетонів, так і металоконструкцій. Інгібітор є доступним в промисловому масштабі. 3.5 Інгібітор корозії повинен відповідати вимогам ТУ У 24.1-00018112/020711688-278 та вироблятися за технологічним регламентом, що розроблений і затверджений у встановленому порядку. 3.6 За показниками фізико-хімічних властивостей інгібітор корозії повинен відповідати вимогам, наведеним в таблиці 1. Таблиця 1 - Фізико-хімічні характеристики інгібітору корозії
3.7 Інгібітор корозії при нормальних умовах незаймистий, пожежо- та вибухобезпечний, має стійку структуру в інтервалі температур від мінус 60 °C до 155 °C . 3.8 Для визначення показників фізико-хімічних властивостей інгібітору корозії від кожної партії відбирають проби згідно з ГОСТ 9980.2. 3.9 Інгібітор корозії приймають партіями. Партією вважають однорідний за своїми якісними показниками продукт, однієї дати виготовлення, одного виду упаковки, отриманий в стабільних виробничих умовах і оформлений одним документом про якість. 3.10 Маркування інгібітору корозії здійснюють згідно ГОСТ 14192. Додатково наносять наступні позначення: повне найменування продукту та його умовне позначення, позначення технічних умов, номер партії і дату її виготовлення. 3.11 Інгібітор корозії упаковують в поліетиленові мішки згідно з ГОСТ 17811 або багатошарові паперові мішки будь-яких марок згідно з ГОСТ 2226. Допускається пакування в поліетиленові та паперові мішки імпортного виробництва, що відповідають вимогам ГОСТ 17811 та ГОСТ 2226. 3.12 Гарантійний строк зберігання інгібітору корозії - 6 місяців з дня проведення випробувань. 3.13 Після закінчення гарантійного строку зберігання інгібітор корозії повинен бути перевірений на відповідність вимогам ТУ У 24.1-00018112/020711688.
4 ОПИС ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ І СХЕМИ ВИГОТОВЛЕННЯ ПРОДУКЦІЇ
4.1 Технологія змішування інгібітору корозії з кристалічними ПОМ та приготування водних розчинів 4.1.1 Змішування інгібітору корозії з кристалічними хлористими солями можливо здійснювати за двома способами:
- розчиненням кристалічних протиожеледних матеріалів спільно з інгібітором корозії у воді та подальшому використанні матеріалу протиожеледного рідкого для боротьби з зимовою слизькістю; - розчиненням інгібітору корозії в воді та зволоженням отриманим розчином кристалічного хлоридовміщуючого протиожеледного матеріалу. 4.1.2 Вибір способу застосування хлористих солей з інгібітором корозії здійснюється в залежності від виду зимової слизькості згідно з П-Г.1-218-118. 4.1.3 Технологія приготування водного розчину ПОМ з інгібітором корозії реалізується у такій послідовності: в ємкість, обладнану механічною мішалкою, наливають необхідну кількість води і включають мішалку, потім в неї від 2 до 3 прийомів засипають розрахункову кількість кристалічної солі. Інгібітор корозії вводять одночасно з першою порцією солі. Загальний час перемішування розчину залежить від концентрації хлористої солі в воді та її температури. 4.1.4 Приготування концентрованих розчинів на основі технічної солі можливо у стаціонарних або пересувних ємкостях. Після завершення робіт стаціонарні і робочі місткості необхідно промити водою. 4.1.5 Зволоження кристалічної хлористої солі здійснюють шляхом її об'єднання в процесі перемішування з (5 - 6) % води в складі якої попередньо розчиняють інгібітор корозії. 4.1.6 Рекомендується виготовляти інгібовану суміш, яка є механічною сумішшю твердого хлористого натрію та хлористого кальцію у співвідношенні 90:10. Подібна суміш зберігає свої сипкі властивості за температури повітря до мінус 30 ºC. 4.1.7 Для приготування інгібованої протизлежувальної суміші використовують спеціальні стаціонарні установки періодичної або безперервної дії до складу яких входять дозуючі бункери для подачі компонентів і перемішуючі пристрої, а також система стрічкових транспортерів. Приготовлені на таких установках ПОМ відрізняються високою якістю перемішування і стабільністю складу за рахунок точного дозування. 4.1.8 При невеликих об'ємах використання комбінованих ПОМ, допускається їх приготування за допомогою навантажувачів або автогрейдерів з подальшим підгортанням бульдозером або фронтальним навантажувачем. 4.2 Приготування фрикційних матеріалів з хлористими солями та інгібітором корозії 4.2.1 Фрикційні матеріали повинні застосовуватися в сухому сипучому стані з вологістю не більше ніж 5 %. Оптимальний модуль крупності піску від 2,0 до 3,5. 4.2.2 Для запобігання змерзання, забезпечення сипучості і підвищення ефективності дії в фрикційні матеріали додають 5 % за масою технічної солі. 4.2.3 Для приготування фрикційних матеріалів слід застосовувати крупнозернисту (3 - 5) мм технічну сіль. Крупні кристали розчиняються більш повільно та забезпечують довготривалу сипучість матеріалу. 4.2.4 Розрахунок необхідної кількості інгібітору корозії роблять на масу технічної солі, що використовується, згідно з нормами витрати, що наведені в розділі 5 цього ТТР. 4.2.5 Інгібітор рівномірно розсипається по поверхні технічній солі перед її змішуванням з мінеральними компонентами. 4.2.6 Рекомендується (10 - 15) % розрахункової кількості інгібованої солі розсипати рівномірно по поверхні штабелю фрикційного матеріалу для запобігання зменшення концентрації солі, що вимиваються атмосферними опадами. 4.3 Технологія застосування хлоридомістких ПОМ з інгібітором 4.3.1 Технологія застосування рідких та кристалічних хлоридомістких ПОМ з інгібітором на мостах і дорогах здійснюється згідно з ПГ.1-218-118. 4.3.2 З метою попередження утворення ожеледі або сніжного накату необхідно здійснювати профілактичну обробку поверхні покриттів ПОМ, що дозволяє знизити витрати дорожньої служби на боротьбу із зимовою слизькістю за рахунок мінімально-допустимих норм розподілу ПОМ. Профілактичну обробку необхідно виконувати при: - отриманні повідомлення державної метеослужби про утворення ожеледиці; - очікуваному випаданні дощу на переохолоджене покриття; - прогнозованому різкому зниженні температури (від позитивної до мінус (2 - 5) °С протягом найближчих (2 - 6) годин) при мокрому покритті або до початку дощу; - при вологості повітря більше ніж 60 %, мряці і тумані; - на початку снігопаду при утворенні на покритті шару снігу товщиною до 2 см. 4.3.3 При профілактичній обробці слід використовувати інгібовані рідкі ПОМ, або змочену кристалічну сіль ((5 - 6) % води від маси протиожеледного матеріалу) з інгібітором корозії, з метою зменшення корозійного впливу на покриття. Соляні розчини готуються з NaCl і CaCl2. При цьому концентрації соляних розчинів складають: NaCl - в межах (23 - 25) %, CaCl2 - в межах (30 - 32) %. Профілактичну обробку покриттів дорожніх одягів розчинами ПОМ необхідно проводити при температурі до мінус 5 °С. 4.3.4 Гранично - допустимі норми витрат ПОМ при зимовому утриманні автомобільних доріг повинні встановлюватись згідно з МВ 218-03450778-414. Для зменшення негативного впливу ПОМ необхідно дотримуватись технологічних режимів і нормативів, які передбачені технологією боротьби із зимовою слизькістю згідно П Г.1-218-118. 4.3.5 Розподіл інгібованого ПОМ здійснюється за допомогою спеціальних машин або інших транспортних засобів, оснащених спеціальним обладнанням, яке забезпечує дозування та розподіл ПОМ з необхідною точністю. Після нанесення на покриття зволоженої солі швидкість руху автотранспорту обмежується до 40 км/год для запобігання знесення солі з покриття. 4.3.6 Визначення ефективності інгібіторів корозії, що знижують негативний вплив модифікованих ПОМ на матеріал дорожнього покриття, при їх використанні в різних дорожніх та погодних умовах необхідно здійснювати за критерієм хлоридостійкості згідно з М 218-00018112-668. 4.3.7 Для розподілу рідких протиожеледних реагентів, що містять інгібітор корозії можуть бути застосовані машини на базовому шасі: КО-002 (КамАЗ-53213), ПМ-130Б(ЗІЛ-130), КО-505А (КамАЗ-53213) та їх аналоги. 4.3.8 Розподіл інгібованих кристалічних і фрикційних ПОМ здійснюють за допомогою КО-105 (ЗІЛ-130АІ), КО-106 (ГАЗ-53-1214), КО-107 (ЗІЛ-431612), КО-108 (ГАЗ-53-27), КДМ-130 (ЗІЛ-130), КО-802 (КамАЗ-53213), ЕД-403 (ЗІЛ-133Г2), КО-704УР (ТП-40А), КрАЗ 6510, КрАЗ 65101, КрАЗ 256Б1, КрАЗ 250, КрАЗ 260 та їх аналогів. 4.4 Зберігання ПОМ, що містять інгібітор корозії 4.4.1 Зберігання протиожеледних матеріалів, що містять інгібітор корозії, здійснюють на механізованих базах і складах. Їх розташування, кількість і місткість визначають залежно від об'єму робіт по боротьбі із зимовою слизькістю, площі оброблюваних доріг, розміщення виробничих баз, видів вживаних протиожеледних матеріалів, типу і марки розподільників і інших чинників. 4.4.2 Хімічні тверді ПОМ з інгібітором корозії зберігають в критих складських приміщеннях місткістю не менше ніж 80 % сезонної потреби. Металеві, бетонні і цегляні стіни всередині складу повинні бути захищені від корозії і механічного пошкодження. 4.4.3 Штабелі, бурти, конуси з фрикційними матеріалами, що містять інгібовані хлориди, вкривають поліетиленовою плівкою або іншим водонепроникним матеріалом, що перешкоджає зволоженню та вимиванню доданої солі при зберіганні. 4.4.4 Навантаження твердих сипких і фрикційних інгібованих ПОМ з штабелів, буртів або конусів в машини-розподільники виконують одноковшовими фронтальними навантажувачами. Після закінчення робіт механізми, що брали участь у навантаженні ПОМ, повинні бути ретельно вимиті. 4.4.5 При боротьбі із зимовою слизькістю необхідно слідкувати, щоб температура замерзання робочого розчину була на (5 - 10) ºC нижче від температури повітря в момент виконання робіт. 4.4.6 Для зберігання рідких ПОМ або природних розчинів, що містять інгібітор корозії, використовують полімерні місткості і наземні відкриті або закриті сховища з захищеною бетонною основою. Місткість складів рідких ПОМ повинна забезпечувати розміщення 60 % сезонної потреби, інші 40 % можуть рівномірно поповнюватися в зимовий період. При використанні місцевих природних розчинів місткість складів може бути прийнята об'ємом п'яти - семиденної витрати цих матеріалів. 4.5 Основні заходи щодо зниження негативного впливу протиожеледних матерів на покриття дорожніх одягів 4.5.1 До початку зимового періоду експлуатації необхідно відремонтувати місця пошкодження покриттів дорожніх одягів автомобільних доріг, конструктивних елементів мостових споруд та здійснити захист металевих елементів інженерних споруд на дорогах шляхом нанесення на їх поверхню захисних лакофарбових матеріалів. 4.5.2 Для послаблення негативного впливу хлоридомістких ПОМ на дорожні покриття та інженерні споруди на автомобільних дорогах рекомендується додатково проводити наступні заходи: - обробку поверхні бетонного покриття гідрофобізаторами до початку застосування ПОМ з метою надання їй водовідштовхуючих властивостей. Періодичність обробки встановлюється згідно з Р А. 2.1-218-31911658-526. 4.5.3 Обробку цементобетонних поверхонь покриттів гідрофобізуючими матеріалами необхідно здійснювати до початку зимового періоду їх експлуатації.
5 МАТЕРІАЛЬНИЙ БАЛАНС
5.1 Матеріальний баланс витрат інгібітору корозії на об'єкт, одиницю площі або кілометр дороги розраховують на підставі норм витрат. 5.2 Концентрація інгібітору корозії за ТУ У 24.1-00018112/020711688-278 в складі рідкого або кристалічного хлоридомісткого протиожеледного матеріалу повинна бути (0,4 - 0,6) % від маси хлоридів в кристалічному стані, що складає (4 - 6) кг інгібітору на тонну технічного хлориду натрію. 5.3 При використанні хлоридомістких протиожеледних матеріалів на новому цементобетонному покритті до трьох років експлуатації, дозування інгібітору корозії збільшують до 0,8 % від маси хлоридів, що складає 8 кг/т. 5.4 У піщано-сольових і гравійно-піщано-сольових сумішах розрахунок вмісту інгібітору корозії роблять на масу хлоридів у суміші, без урахування маси мінеральної частини. Норма витрати інгібітору корозії складає (0,4 - 0,6) % від маси технічної солі. 5.5 Усереднені норми витрат ПОМ з інгібітором корозії в кристалічному та рідкому стані для боротьби з зимовою слизькістю приймаються згідно з рекомендованими П Г.1-218-118 нормами.
6 ЩОРІЧНІ НОРМИ УТВОРЕННЯ ВІДХОДІВ ВИРОБНИЦТВА
6.1 Інгібітор корозії постачається споживачам згідно ТУ У 24.1-00018112/020711688-278 у вигляді кристалічного однорідного продукту, який не потребує, без необхідності, додаткової обробки. 6.2 При використанні інгібітору корозії за призначенням відходи виробництва не утворюються. У випадку просипання інгібітору корозії на складську підлогу або ґрунт, він збирається та використовується у сольовій або піщано-сольовій суміші, з урахуванням норм витрат. 6.3 Мішки, що звільнились від інгібітору корозії, застосовують як вторинну тару для технічних потреб або утилізують як звичайне будівельне сміття.
7 НОРМИ ТЕХНОЛОГІЧНОГО РЕЖИМУ
7.1 Норми технологічного режиму використання інгібітору корозії забезпечуються рівномірністю його розподілу в рекомендованій кількості в ПОМ. 7.2 Норма витрат ПОМ, який містить інгібітор корозії визначається товщиною шару льоду, що утворився в результаті зимової слизькості і температурою покриття згідно з П Г.1-218-118, вона забезпечується дозуючим пристроєм подачі сипучих матеріалів на розподільчий пристрій (диск), швидкістю його обертання, швидкістю руху розподіляючого транспортного засобу. 7.3 Ширина розподілу ПОМ, який містить інгібітор корозії, залежить від прийнятої технологічної схеми очищення дороги від ожеледі, згідно з П Г.1-218-118, та встановлюється підбором числа обертів розподільчого диску, або визначається шириною колектору для розподілу рідких ПОМ. 7.4 При використанні інгібованих ПОМ робочі органи розподільних засобів повинні бути відрегульовані так, щоб розподіл хімічних засобів здійснювався виключно в межах проїзної частини дороги. 7.5 Тверді сипкі хлористі солі (хлорид натрію, кальцію, або їх суміші), що містять інгібітор корозії, ефективно застосовувати тільки в тому випадку, якщо на поверхні дорожнього покриття є достатня кількість вологи, для прискорення дії фізико-хімічних процесів. Якщо покриття сухе або на ньому недостатня кількість вологи, то доцільно використовувати змочені солі. 7.6 Згідно ПГ.1-218-118 для підвищення ефекту, ПОМ у кристалічному вигляді зволожують розчином хлоридів (23 - 25) % концентрації у кількості (10 - 30) % від маси сухої солі безпосередньо на виході з піскорозподільника. В розчин попередньо вводять розрахункову кількість інгібітору корозії. 7.7 При використанні у ПОМ різних інгібованих хлоридів, загальна кількість інгібіторів, як добавок, розраховується з урахуванням їх концентрації в індивідуальних солях. Не можна допускати перезволоження ПОМ до стану, при якому він починає розпливатися.
8 КОНТРОЛЬ ВИРОБНИЦТВА ТА УПРАВЛІННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИМ ПРОЦЕСОМ
Параметри контролю технологічного процесу розподілення інгібітору корозії в ПОМ, та їх застосування наведені в таблиці 2. Таблиця 2 - Параметри контролю технологічного процесу застосування інгібітору корозії в ПОМ
Кінець таблиці 2
9 МОЖЛИВІ ПРОБЛЕМИ В РОБОТІ І МЕТОДИ ЇХ УСУНЕННЯ
Можливі проблеми під час застосування інгібітору корозії в протиожеледних матеріалах для боротьби з зимовою слизькістю та методи їх усунення наведені в таблиці 3. Таблиця 3 - Можливі проблеми при застосуванні інгібітору корозії та способи їх усунення
10 ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
10.1 Заходи щодо охорони навколишнього природного середовища необхідно передбачати при кожному виді робіт: при приготуванні та зберіганні ПОМ з інгібітором корозії, їх транспортуванні та розподіленні. 10.2 Для зменшення негативної дії хімічних протиожеледних матеріалів на придорожній ґрунт і воду необхідно дотримуватись режимів і нормативів, що передбачені відповідно до П Г.1-218-118. 10.3 Сховища інгібітору корозії та його сумішей з технічною сіллю повинні розташовуватися за межами водоохоронних зон водоймищ (водотоків) та першого, другого і третього поясів зон санітарної охорони джерел господарчо-питного водопостачання. 10.4 Для зберігання розчинів хлористих солей з інгібітором корозії на базах дорожніх господарств необхідно використовувати корозійностійкі цистерни, що запобігають витіканню розчинів в ґрунт і забруднення поверхневих і підземних вод.
11 ОСНОВНІ ВИМОГИ БЕЗПЕКИ І ОХОРОНИ ПРАЦІ
11.1 Інгібітор корозії представляє собою суміш у вигляді комплексної сполуки уротропіну та натрію (магнію) кремнійфтористокислого. В токсикологічному аспекті характеристики продукту обумовлені добре вивченими властивостями його компонентів. 11.2 За ступенем впливу на організм людини інгібітор корозії відноситься до помірно небезпечних речовин ІІІ класу небезпеки. 11.3 Масову концентрацію інгібітор корозії у повітрі робочої зони визначають за ГОСТ 12.1.005. 11.4 В організм людини інгібітор корозії може проникати через органи дихання, шлунково-кишковий тракт, не викликаючи при цьому гострого токсикологічного впливу. 11.5 При реалізації технології боротьби із зимовою слизькістю на дорожніх покриттях потрібно дотримуватись правил техніки безпеки, згідно з вимогами НПАОП 63.21-1.01. 11.6 Забороняється розподіляти протиожеледний матеріал вручну з кузова бортового автомобіля або самоскида, які рухаються. 11.7 До управління спеціалізованими і комбінованими дорожніми машинами (розподільники протиожеледних матеріалів) допускаються особи, які мають, посвідчення водіїв і стаж роботи на машинах даної категорії не менше ніж 12 місяців. Вони повинні мати дозвіл медичної комісії і пройти атестацію з правил техніки безпеки. 11.8 Працюючих з протиожеледними матеріалами забезпечують спецодягом згідно з НПАОП 63.21-3.03. 11.9 Під час виконання робіт із застосуванням інгібітору корозії необхідно дотримуватись правил техніки безпеки згідно з НПАОП 63.21-1.01. При потраплянні інгібітору корозії в очі та на шкіру необхідно змити його теплою водою. 11.10 Під час вантажно-розвантажувальних, технічних та складських робіт з інгібітором корозії, працівники повинні застосовувати респіратори та захисні окуляри.
12 ПЕРЕЛІК ОБОВ'ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ Всі роботи необхідно проводити згідно з НПАОП 45.2-7.02, НПАОП 63.21-1.01.
ДОДАТОК А НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ У цьому регламенті є посилання на такі нормативні документи:
ВИКОНАВЦІ:
тимчасового Технологічного регламенту «Застосування інгібітору корозії в хлоридних протиожеледних матеріалах» ТТР 218-00018112-31911658-408:2011
Директор з наукової роботи НВП «КРОК», д-р хімічних наук Ю.Р. Колесник
Завідувач кафедри будівництва автомобільних доріг ХНАДУ, д-р технічних наук, професор В.К. Жданюк
Провідний науковий співробітник, к-т технічних наук Д.Ю. Колесник
ПОГОДЖЕНО:
Начальник управління науково-технічної політики О.Є. Крижановський
Директор департаменту автомобільних доріг України О.В. Сухоносов
Начальник відділу стандартизації та метрології ДерждорНДІ О.В. Мозговий
Лист реєстрації змін та доповнень
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prospect IT -
Розробка сайтів Дніпро
|
|