|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Головна Про нас Новини Каталог продукції Прайс-лист Контакти | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Матеріали для облаштування
/
Тимчасовий технологічний регламент на використання мастики полімер-бітумної марки МПБ у дорожньому будівництві ТТР 218-31911658/03450778-087-2004
1 ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИРОБНИЦТВА ТА ЙОГО ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНИЙ РІВЕНЬ 1.1 Цей регламент описує використання випробувальної партії мастики полімерно-бітумної (далі МПБ) в дорожній та будівельній галузях згідно з ТУ У 45.2-31911658-005. 1.2 МПБ призначена для заповнення деформаційних швів, тріщин та інших дефектів при ремонті асфальтобетонних та цементобетонних покриттів автомобільних доріг та штучних споруд, а також для влаштування гідроізоляцій проїзної частини прогонових будов штучних споруд і в промисловому, цивільному та сільськогосподарському будівництві . 1.3 Після заповнення тріщин рух автомобілів по відремонтованій ділянці проїзної частини дозволяється після остигання МПБ, але не раніше ніж 30 хв. після завершення робіт. Під час влаштування гідроізоляції проїзд технологічного автотранспорту та укладання асфальтобетонної суміші дозволяється після остигання МПБ до температури атмосферного повітря, але не раніше ніж через 30 хв після завершення робіт.
2 ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ 2.1 Технологічний процес описує виконання робіт по заповненню мастикою МПБ тріщин і деформаційних швів шириною від 5-30 мм і широких деформаційних швів (шириною до 75 мм), які попередньо заповнені знепиленим щебенем фракцією 5-10 мм та влаштування гідроізоляції штучних споруд та мостів. 2.2 При заповненні мастикою тріщин і деформаційних швів та при влаштуванні гідроізоляції спочатку наносять прошарок, з розрахунку (0.2) кг/м2 , а тоді укладають мастику. Прошарок складається з розчину бітумів нафтових дорожніх за ГОСТ 11955 в уайт-спіриті у співвідношенні 20:80. 2.3 Глибина заповнення швів і тріщин шириною до 30 мм у 1,5-2 рази більше ширини шва, але не менше 12 мм. Шви шириною від 15 мм заливаються у співвідношенні ширини до глибини 1:1. 2.4 Влаштування гідроізоляційних шарів штучних споруд виконується МПБ шаром товщиною 2-3 мм. 2.5 Укладка асфальтобетонного шару покриття проводиться безпосередньо на гідроізоляційний шар з МПБ. 2.6 Поверхня проїзної частини штучних споруд, на якій проведені гідроізоляційні роботи з використанням МПБ, за своїми якісними та фізико-механічними показниками повинна відповідати вимогам ВБН В.2.3-218-003.
3 ХАРАКТЕРИСТИКА ВИХІДНОЇ СИРОВИНИ, МАТЕРІАЛІВ ТА НАПІВПРОДУКТІВ 3.1 МПБ класифікуються в залежності від співвідношення вихідних компонентів на марки і їх призначення, згідно таблиці 1
Таблиця 1
3.2 За своїми фізико-механічними показниками МПБ повинна відповідати вимогам і нормам, що зазначені у таблиці 2. Таблиця 2
Закінчення таблиці 2
3.3 За своїми технологічними показниками МПБ повинна відповідати вимогам і нормам, наведеним в таблиці 3.
Таблиця 3
3.4 З метою випробування фізико-механічних та технологічних показників МПБ від кожної партії відбираються проби за ГОСТ 2517. При відповідності усіх показників мастик нормам їх використовують за призначенням. 3.5 Мастики зберігають у сухому провітрюваному приміщення за температури не нижче ніж мінус 200С та не вище ніж плюс 250С у відповідності до вимог нормативної документації. 3.6 При транспортуванні та зберіганні мастик треба уникати контактів з речовинами, що можуть викликати ушкодження тари чи погіршення властивостей мастик. 3.7 На робочих місцях мастики зберігають у кількості, що не перевищує змінної потреби.
4 ОПИСАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ 4.1 Роботи по заповненню швів та тріщин на асфальтобетонних і цементобетонних покриттях і влаштуванню гідроізоляційного шару виконуються за допомогою комплекту обладнання для ремонту швів і тріщин дорожніх покриттів ДН-015, в склад якого входять такі механізми: - машина для розробки тріщин і швів; - механічна щітка; - термогазоструменевий розігрівач; - заливальник швів; - розподілювач мінерального матеріалу;
4.2 Технологія використання МПБ при заповненні швів та тріщин у асфальтобетонних і цементобетонних покриттях складається з наступних стадій:
4.2.1 Підготовчі роботи включають: - оброблення тріщин і деформаційних швів до глибини заповнення; - очищення тріщин і деформаційних швів від пилу, бруду, сторонніх предметів з подальшою продувкою стиснутим повітрям; - видалення відокремлених шматків покриття у місцях сколу за допомогою скребка; - просушування оброблених поверхонь термогазоструменевим розігрівачем. 4.2.2 Для проведення санації (поновлення заливного матеріалу) необхідно видалити із шва, тріщини залишки старої маси мастики і очистити шов, тріщину. 4.2.3 У разі значної запиленості оброблюваної поверхні рекомендується на її поверхню нанести прошарок, який готується шляхом розчину бітуму в уайт-спіриті у відношенні 20:80. Прошарок наноситься на поверхню покриття дорожніх конструкцій з витратою 200 г/м2. Заливка мастикою здійснюється не раніше ніж через 30 хв після нанесення прошарку. 4.2.4 У разі наскрізних тріщин застосовується ущільнюючий шнур, укладання якого слід проводити за допомогою пресувальних пристроїв або дерев'яних шпателів на глибину (1,75±0,25) b, де b - ширина тріщини. 4.2.5 Розігрів МПБ складається з наступних операцій: - очищення від упаковки і розділення брикету МПБ на 4-6 частин будь - яким ріжучим інструментом, завантаження у котел; - шматки мастики поступово підігрівають до температури розм'якшення. Перша партія повинна наповнити котел на 1/3. Потім у рідку масу додається наступна партія матеріалу. Температуру при постійному помішуванні (близько 12-24 помішувань/хв.) слід підтримувати на рівні 180 оС. Епізодичне зниження або підвищення температури на 10 % не є великим недоліком, однак у будь-якому випадку не допускається переступати межу 190 оС. При температурі нижчої 150оС маса стає тягучою і перестає "текти" (це призводить до утворення згустків, порожнин і відшарування у швах. І навпаки, при надто високих температурах маса стає рідкою і "тече" наче вода". Це призводить до розшарування матеріалу в котлі: осіданню і пригоранню добавок та інших компонентів, які додаються як стабілізатори. Невиконання технології розігріву призводить до руйнування вихідних компонентів і втрати фізико-механічних властивостей мастики. Час від досягнення МПБ робочого стану (температури (170+5) оС) до моменту його заливання не повинен перевищувати 6 годин. 4.2.6 Шви та тріщини необхідно заливати МПБ за наступних умов: - шви та тріщини слід заповнювати мастикою в рівень з кромками покриття, з тим, щоб після остигання і усадки висота мастики у шві (тріщині) була на 3-5 мм нижче поверхні покриття; - глибина заливки швів і тріщин шириною до 15 мм у 1,5-2 рази більше ширини шва, але мінімум 12 мм. Шви шириною від 15 мм заливаються у співвідношенні ширини до глибини 1:1; - залишки розлитої МПБ видаляють за допомогою розігрітих скребків або іншими засобами і повертають у ємкість для розігріву. 4.2.7 Ремонт сітки тріщин виконується розливом і рівномірним розподілом МПБ по підготовленій поверхні з тріщинами. 4.2.8 Тріщини та шви, заповнені МПБ, зверху посипають сухим інертним матеріалом (пісок, гранвідсів). 4.3 Технологія використання МПБ при влаштуванні гідроізоляції проїзної частини прогонових будов штучних споруд складається з наступних стадій: - підготовчі роботи; - розігрів МПБ; - влаштування гідроізоляції; - заключні роботи. 4.3.1 Підготовчі роботи включають: - очищення поверхні проїзної частини споруди від пилу і бруду; - просушування вологої поверхні; - нанесення прошарку. 4.3.2 Розігрів МПБ проводиться за п. 4.2.5 цього регламенту. 4.3.3 Влаштування гідроізоляції проводиться нанесенням МПБ і її рівномірним розподілом по підготовленій поверхні проїзної частини споруди. 4.3.4 Рух технологічного транспорту дозволяється тільки після остигання МПБ до температури покриття, але не раніше ніж через 30 хвилин після закінчення ремонтних робіт. 4.3.5 На поверхню гідроізоляції із МПБ проводиться укладка асфальтобетонної суміші.
5 МАТЕРІАЛЬНИЙ БАЛАНС
5.1 В залежності від об'ємної маси МПБ, температури навколишнього середовища і структури поверхонь швів використовують близько 1,2 кг МПБ на 1 л об'єму шва. 5.2 Витрата МПБ при ремонті сітки тріщин складає 3,0 кг/м2; 5.3 При формуванні гідроізоляційного шару слід враховувати те, що витрата мастики на влаштування гідроізоляційного шару площею 1м2 та товщиною 2 мм складає 2,5 кг. 5.4 Витрата інертних матеріалів для засипки тріщин та деформаційних швів з улаштуванням МПБ складає 3,0 кг/м2.
6 НОРМИ ВИНИКНЕННЯ ВІДХОДІВ ВИРОБНИЦТВА
6.1 При використанні МПБ при заповненні швів та тріщин в асфальтобетонних і цементобетонних покриттях і влаштуванні гідроізоляції відходи мастики далі використовуються у технологічному процесі поверненням їх в ємкість для розігріву.
7 НОРМИ ТЕХНОЛОГІЧНОГО РЕЖИМУ
7.1 Норми технологічного режиму для заповнення швів та тріщин погонною довжиною 1м і влаштування гідроізоляції площею 1м2 зазначені у таблиці 4.
Таблиця 4
8 КОНТРОЛЬ ВИРОБНИЦТВА МПБ І КЕРУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИМ ПРОЦЕСОМ
8.1 Параметри контролю виробництва наведені у таблиці 5. Таблиця 5
9 МОЖЛИВІ АВАРІЙНІ СИТУАЦІЇ У РОБОТІ ТА СПОСОБИ ЇХ ЛІКВІДАЦІЇ 9.1 Можливі аварійні ситуації у роботі та способи їх ліквідації наведені в таблиці 6. Таблиця 6
9.2 У разі загоряння мастики слід використати такі засоби пожежегасіння: кислотний вогнегасник, азбестову полотнину, кошму, спеціальні порошки.
10 ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
10.1 При використанні МПБ у дорожньому будівництві відсутні відходи та негативний вплив на навколишнє середовище.
11 ОСНОВНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКІ ПРИ ВИРОБНИЦТВІ
11.1 Згідно з ГОСТ 12.1.044 МПБ є пожежонебезпечною речовиною. Речовини, які входять до її складу, є хімічно стабільними і не реагують між собою з утворенням нових з'єднань. 11.2 При виконанні робіт слід виконувати вимоги безпеки згідно з нормативними документами. 11.3 До робіт з використанням МПБ допускаються робітники віком не менш 18 років, які пройшли медогляд, а також навчання і інструктаж з вимог безпеки виконання цих робіт. 11.4 Місця робіт повинні бути обладнані згідно з ДСН 3.3.6.042-99 правилами виробничої санітарії та гігієни робочих: аптечками з набором медикаментів, бинтів і засобами проти опіків та травм, а також умивальниками з водою, милом і рушниками. 11.5 Повинні бути відведені місця для прийняття їжі і відпочинку робітників.
12 Перелік обов'язкових інструкцій
12.1 Всі роботи необхідно проводити згідно з ДНАОП 5.1.14-1.01. ДОДАТОК А (інформаційний)
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НА ЯКІ Є ПОСИЛАННЯ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prospect IT -
Розробка сайтів Дніпро
|
|